Over Radius

Wijs met elkaar’

Goed onderwijs en aandacht voor basisvaardigheden

Stichting Radius verzorgt het openbaar basisonderwijs op zeven basisscholen in de gemeente Franekeradeel. Dit doen we met circa 110 medewerkers aan circa 700 leerlingen. De kinderen op onze scholen krijgen kwalitatief goed onderwijs met veel aandacht voor de basisvaardigheden. Bovendien zetten we ons in voor een fijne basisschooltijd voor onze leerlingen. We willen dat zij zich fijn voelen op school, plezier maken, sociale vaardigheden opdoen en vrienden maken. Samen is immers het allerleukst.

Alle basisscholen hun eigen karakter

De openbare basisscholen van Radius zijn gevestigd in Franeker, Tzummarum,  Sexbierum en Ried. Binnen de eenheid van onze scholengroep hebben alle scholen hun eigen karakter. Dit komt door bijvoorbeeld de locatie, het schoolgebouw, het aantal leerlingen, maar ook door het type onderwijs dat er wordt geboden. We hebben bijvoorbeeld een school voor speciaal basisonderwijs (De Bolder), er is een school die het programma van de Vreedzame school biedt (de Opslach) en we hebben een school met tabletonderwijs (Barraboech). Kijk voor meer informatie over onze scholen op de pagina ‘Onze scholen’ op deze website.

Speerpunten

Wij willen aan onze (hoge) eisen voldoen door:

• onderwijs, afgestemd op individuele mogelijkheden
  • ambitieuze werkomgeving voor onze medewerkers
  • daadkracht en aandacht voor nieuwe ontwikkelingen