Obs De Oanset

De Oanset is een openbare basisschool in Ried en telt momenteel 71 leerlingen. Onze school is gehuisvest in een prachtig nieuw gebouw en heeft een ruim plein. Van binnen is de school ruim, open, kleurrijk en eigentijds. Bent u opzoek naar een school voor uw kind(eren)? Kom langs voor een rondleiding!

Onderwijs
De Oanset wordt momenteel bezocht door 71 leerlingen uit de dorpen Peins, Boer, Ried en de naaste omgeving. Naast het reguliere onderwijsprogramma volgen wij ook het project Internationalisering en een kunst- en cultuurprogramma.

Groepen
Op onze basisschool zijn vier combinatiegroepen:1/2, 3/4, 5/6 en 7/8. Doordat kinderen deel uitmaken van een groep met verschillende leeftijden, leren zij veel. Zij leren bijvoorbeeld jongere kinderen helpen, en een jonger kind leert hulp vragen aan een ouder kind. Samenwerken en naar elkaar luisteren en kijken, draagt enorm bij aan hun ontwikkeling. Onze leerkrachten zijn kundig en ervaren in het werken met niveaugroepen. Als een ware dirigent geven zij de ene groep instructie, terwijl de kinderen van de andere groep al zelfstandig aan het werk zijn.

De schooltijden zijn van maandag, dinsdag en donderdag van 8.30 – 11.45 uur en van 13.00 – 15.30 uur. Woensdag en vrijdag van 8.30 – 12.15 uur.

Openbare basisschool De Oanset
Peinserweg 1b